ازيكم يا شباب انا جبتلكم انهردا موضوع جديد برضو من منتدى تيم اكسور
احنا لزم نقول الموضوع دا بتاع مين وجيبينو منين علشان ميبقالش لينا اسم وحش
والحمد لله اسمنا بقا ليه مكانه والحمد لله
ندخل على الموضوع
كل سنة وانتم طيبين
شرح اضافة steed wing كمل فى سورس اسلام
صورى
شرح اضافة steed wing كمل فى سورس اسلام
صورى
الشرح
1-ابحث عن
1-ابحث عن
case MsgDataArray.Plus:
case MsgDataArray.Plus:
{
if (Item.Plus < 12 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.GarmentID_1 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.GarmentID_2 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.BottleID && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.RightAccessory1 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.RightAccessory2 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.RightAccessory3 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.LeftAccessory)
{
Item.PlusProgress += Database.DataHolder.StonePlusPoints(ItemPlus.Plus);
while (Item.PlusProgress >= Database.DataHolder.ComposePlusPoints(Item.Plus) && Item.Plus != 12)
{
Item.PlusProgress -= Database.DataHolder.ComposePlusPoints(Item.Plus);
Item.Plus++;
if (Item.Plus == 12)
Item.PlusProgress = 0;
}
نبدلة بدي
case MsgDataArray.Plus:
{
if (pos == MsgItemInfo.SteedWing || Item.Plus == 12 && pos == MsgItemInfo.Steed && Item.Plus >= 12 && Item.PlusProgress <= 2000000)
{
Item.PlusProgress += Database.DataHolder.StonePlusPoints(ItemPlus.Plus);
Item.Mode = Game.Enums.ItemMode.Update;
Item.Send(client);
Database.ConquerItemTable.UpdatePlusProgress(Item);
client.Inventory.Remove(ItemPlus, Game.Enums.ItemUse.Remove);
}
if (Item.Plus < 12 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.GarmentID_1 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.GarmentID_2 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.BottleID && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.RightAccessory1 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.RightAccessory2 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.RightAccessory3 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.LeftAccessory)
{
Item.PlusProgress += Database.DataHolder.StonePlusPoints(ItemPlus.Plus);
while (Item.PlusProgress >= Database.DataHolder.ComposePlusPoints(Item.Plus) && Item.Plus != 12)
{
Item.PlusProgress -= Database.DataHolder.ComposePlusPoints(Item.Plus);
Item.Plus++;
if (Item.Plus == 12)
Item.PlusProgress = 0;
}
ابحث عن
MsgItemInfo Item = this.Owner.Equipment.TryGetItem(10);
نبدلة بدي
MsgItemInfo Item = this.Owner.Equipment.TryGetItem(10);
if (Item != null)
{
if (Item.ID > 0)
{
switch (Item.ID % 10)
{
case 3:
case 4:
case 5: physical += 300; magic += 150; break;
case 6: physical += 500; magic += 200; break;
case 7: physical += 700; magic += 300; break;
case 8: physical += 900; magic += 450; break;
case 9: physical += 1200; magic += 750; break;
}
switch (Item.Plus)
{
case 0: break;
case 1: physical += 200; magic += 100; break;
case 2: physical += 400; magic += 200; break;
case 3: physical += 600; magic += 300; break;
case 4: physical += 800; magic += 400; break;
case 5: physical += 1000; magic += 500; break;
case 6: physical += 1200; magic += 600; break;
case 7: physical += 1300; magic += 700; break;
case 8: physical += 1400; magic += 800; break;
case 9: physical += 1500; magic += 900; break;
case 10: physical += 1600; magic += 950; break;
case 11: physical += 1700; magic += 1000; break;
case 12: physical += 1800; magic += 1050; break;
}
switch (Item.SocketOne)
{
case Enums.Gem.NormalThunderGem: gemVal += 100; break;
case Enums.Gem.RefinedThunderGem: gemVal += 300; break;
case Enums.Gem.SuperThunderGem: gemVal += 500; break;
}
switch (Item.SocketTwo)
{
case Enums.Gem.NormalThunderGem: gemVal += 100; break;
case Enums.Gem.RefinedThunderGem: gemVal += 300; break;
case Enums.Gem.SuperThunderGem: gemVal += 500; break;
}
}
}
صورى
وبكدا نبقا كدا خلصنا الشرح
مواضيع ذات صلة
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق