404
نعتذر , لا نستطيع ايجاد الصفحة المطلوبة

شرح اضافة steed wing كمل فى سورس اسلام



ازيكم يا شباب انا جبتلكم انهردا موضوع جديد برضو من منتدى تيم اكسور 

احنا لزم نقول الموضوع دا بتاع مين وجيبينو منين علشان ميبقالش لينا اسم وحش 

والحمد لله اسمنا بقا ليه مكانه والحمد لله 

ندخل على الموضوع

كل سنة وانتم طيبين
شرح اضافة steed wing كمل فى سورس اسلام
صورى



الشرح
1-ابحث عن

case MsgDataArray.Plus:  

case MsgDataArray.Plus
                            { 
                                if (
Item.Plus 12 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.GarmentID_1 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.GarmentID_2 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.BottleID && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.RightAccessory1 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.RightAccessory2 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.RightAccessory3 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.LeftAccessory
                                { 
                                    
Item.PlusProgress += Database.DataHolder.StonePlusPoints(ItemPlus.Plus); 
                                    while (
Item.PlusProgress >= Database.DataHolder.ComposePlusPoints(Item.Plus) && Item.Plus != 12
                                    { 
                                        
Item.PlusProgress -= Database.DataHolder.ComposePlusPoints(Item.Plus); 
                                        
Item.Plus++; 
                                        if (
Item.Plus == 12
                                            
Item.PlusProgress 0
                                    }  

نبدلة بدي 

case MsgDataArray.Plus
                            { 
                                if (
pos == MsgItemInfo.SteedWing || Item.Plus == 12 && pos == MsgItemInfo.Steed && Item.Plus >= 12 && Item.PlusProgress <= 2000000)  
                                { 
                                    
Item.PlusProgress += Database.DataHolder.StonePlusPoints(ItemPlus.Plus); 
                                    
Item.Mode Game.Enums.ItemMode.Update
                                    
Item.Send(client); 
                                    
Database.ConquerItemTable.UpdatePlusProgress(Item); 
                                    
client.Inventory.Remove(ItemPlusGame.Enums.ItemUse.Remove); 
                                } 
                                if (
Item.Plus 12 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.GarmentID_1 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.GarmentID_2 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.BottleID && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.RightAccessory1 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.RightAccessory2 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.RightAccessory3 && Item.GetItemType() != MsgItemInfo.ItemTypes.LeftAccessory
                                { 
                                    
Item.PlusProgress += Database.DataHolder.StonePlusPoints(ItemPlus.Plus); 
                                    while (
Item.PlusProgress >= Database.DataHolder.ComposePlusPoints(Item.Plus) && Item.Plus != 12
                                    { 
                                        
Item.PlusProgress -= Database.DataHolder.ComposePlusPoints(Item.Plus); 
                                        
Item.Plus++; 
                                        if (
Item.Plus == 12
                                            
Item.PlusProgress 0
                                    }  

ابحث عن

MsgItemInfo Item this.Owner.Equipment.TryGetItem(10);  

نبدلة بدي

MsgItemInfo Item this.Owner.Equipment.TryGetItem(10); 
           
            if (
Item != null
            { 
                if (
Item.ID 0
                { 
                    switch (
Item.ID 10
                    { 
                        case 
3
                        case 
4
                        case 
5physical += 300magic += 150; break; 
                        case 
6physical += 500magic += 200; break; 
                        case 
7physical += 700magic += 300; break; 
                        case 
8physical += 900magic += 450; break; 
                        case 
9physical += 1200magic += 750; break; 
                    } 

                    switch (
Item.Plus
                    { 
                        case 
0: break; 
                        case 
1physical += 200magic += 100; break; 
                        case 
2physical += 400magic += 200; break; 
                        case 
3physical += 600magic += 300; break; 
                        case 
4physical += 800magic += 400; break; 
                        case 
5physical += 1000magic += 500; break; 
                        case 
6physical += 1200magic += 600; break; 
                        case 
7physical += 1300magic += 700; break; 
                        case 
8physical += 1400magic += 800; break; 
                        case 
9physical += 1500magic += 900; break; 
                        case 
10physical += 1600magic += 950; break; 
                        case 
11physical += 1700magic += 1000; break; 
                        case 
12physical += 1800magic += 1050; break; 
                    } 
                    switch (
Item.SocketOne
                    { 
                        case 
Enums.Gem.NormalThunderGemgemVal += 100; break; 
                        case 
Enums.Gem.RefinedThunderGemgemVal += 300; break; 
                        case 
Enums.Gem.SuperThunderGemgemVal += 500; break; 
                    } 
                    switch (
Item.SocketTwo
                    { 
                        case 
Enums.Gem.NormalThunderGemgemVal += 100; break; 
                        case 
Enums.Gem.RefinedThunderGemgemVal += 300; break; 
                        case 
Enums.Gem.SuperThunderGemgemVal += 500; break; 
                    } 
                } 
            }  

صورى


وبكدا نبقا كدا خلصنا الشرح 



مواضيع ذات صلة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

جميع الحقوق محفوظة 2013-2017 ل مبدع البرمجيات
تصميم : مستر ابوعلى