ازيكم عاملين ايه اخوانى اخواتى يا رب تكونو بخير
انهردا معانا موضوع مهم وهو منقسم الى موضوعين اولهم اضافة ابك المونك كامل
من غير الاسكلات ومفيهوش مشاكل
والثاثى هو ازاى تضيف اسككلات الابك
اولا كدا احنا هنضيف الابك ونروح على طول
هتفتح السورس وى تروح فى ملف items
وتضيف فية االكواد دى
وى برضو ملف itemtype
تضيف فية نفس الاكواد الى فوق
ودا الباتش للناس الى معندهاش الباتش
نروح للسورس بقا نفتح ملف Entity.cs
وفى نفس الملف ابحث عن
وضيف تحتها الكود دا
وهتبحث عن الكود دا
وى تبدلو بى الكود دا
public static Positions GetPositionFromID(UInt32 itemid)
{
UInt32 iType = itemid / 1000;
if (iType == 617)
return Positions.Right;
if (iType == 148)
return Positions.Head;
if (iType == 614)
return Positions.Right;
if (iType == 615 || iType == 616)
return Positions.Right;
if (iType == 619)
return Positions.Left;
if (iType == 622)
return Positions.Right;
if (iType >= 111 && iType <= 118 || iType == 123 || iType >= 141 && iType <= 148)
return Positions.Head;
else if (iType >= 120 && iType <= 121)
return Positions.Necklace;
else if (iType >= 130 && iType <= 139)
return Positions.Armor;
else if (iType >= 150 && iType <= 152)
return Positions.Ring;
else if (iType == 160)
return Positions.Boots;
else if (iType >= 181 && iType <= 194)
return Positions.Garment;
else if (iType == 201)
return Positions.AttackTalisman;
else if (iType == 202)
return Positions.DefenceTalisman;
else if (iType == 203)
return Positions.SteedTalisman;
else if (iType == 200)
return Positions.SteedArmor;
else if (iType == 300)
return Positions.Steed;
else if (iType == 2100)
return Positions.Bottle;
else if (iType == 1050 || iType == 900 || iType == 619)
return Positions.Left;
else if ((iType >= 410 && iType <= 490) || (iType >= 500 && iType <= 580) || (iType >= 601 && iType <= 614) || (iType >= 616 && iType <= 617 || (iType >= 619 && iType <= 620)))
return Positions.Right;
else if (iType >= 350 && iType <= 370)
return Positions.RightAccessory;
else if (iType == 380)
return Positions.LeftAccessory;
else if (iType >= 204 && iType <= 205)
return Positions.Wing;
else return (Positions)0;
}
وهتبحث عن
وبدلو بى دا
public static ushort ItemPosition(uint ID)
{
if ((ID >= 111003 && ID <= 118309) || (ID >= 123000 && ID <= 123309) || (ID >= 141003 && ID <= 144309 || ID >= 145000 && ID <= 145309) || (ID >= 148000 && ID <= 148309))
return ConquerItem.Head;
UInt32 iType = ID / 1000;
if (iType == 617)
return ConquerItem.RightWeapon;
if (iType == 619)
return ConquerItem.LeftWeapon;
if (iType == 622)
return ConquerItem.RightWeapon;
if (iType == 148)
return ConquerItem.Head;
if (iType == 614)
return ConquerItem.RightWeapon;
if (iType == 615 || iType == 616)
return ConquerItem.RightWeapon;
else if (ID >= 120001 && ID <= 121269)
return ConquerItem.Necklace;
else if (ID >= 130003 && ID <= 139309)
return ConquerItem.Armor;
else if (ID >= 150000 && ID <= 152279)
return ConquerItem.Ring;
else if (ID >= 160013 && ID <= 160249)
return ConquerItem.Boots;
else if (ID >= 181305 && ID <= 194300)
return ConquerItem.Garment;
else if (ID >= 201003 && ID <= 201009)
return ConquerItem.Fan;
else if (ID >= 202003 && ID <= 202009)
return ConquerItem.Tower;
else if (ID >= 203003 && ID <= 203009)
return ConquerItem.SteedCrop;
else if (ID == 300000)
return ConquerItem.Steed;
else if (ID >= 410003 && ID <= 622439)
return ConquerItem.RightWeapon;
else if ((ID >= 900000 && ID <= 900309) || (ID >= 1050000 && ID <= 1051052) || (ID >= 614000 && ID <= 614439) || (ID >= 616000 && ID <= 616439) || (ID >= 617000 && ID <= 617439) || (ID >= 619000 && ID <= 619439))
return ConquerItem.LeftWeapon;
else if (ID >= 2100005 && ID <= 2100125)
return ConquerItem.Bottle;
else if (ID >= 350001 && ID <= 380015)
return ConquerItem.LeftWeaponAccessory;
else if (ID >= 350001 && ID <= 380015)
return ConquerItem.RightWeaponAccessory;
else if (ID >= 200000 && ID <= 200531)
return ConquerItem.SteedArmor;
if ((ID >= 204005 && ID <= 204009) || ID >= 205009 && ID <= 205129)
return ConquerItem.Wing;
return 0;
}
وبكدا خلصنا الاضافة والحمد لله
مواضيع ذات صلة
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق